Pogled na grad BorlGrad Borl je biser, ki ga ne smemo pustiti propasti.

Fotogalerije DgB 2015

FOTOGALERIJA AKTIVNOSTI, DOGODKOV
povezanih z Borlom in/ali DgB

(kronološko od najnovejših do najstarejših)

Dogodek
Datum
Opis

17.12.
Mag. Martin Prašnički in Jernej Golc sta 17.12.2015 učencem 8. in 9. razredov OŠ Cirkulane predstavila našega rojaka prof. dr. Vladimirja Bračiča. Učenci so si z zanimanjem ogledali kratek dokumentarni film o Bračiču.
10.12.
2015
Grof Jurij Friderik Sauer in grofica Barbara Sauer sta bila gosta na osnovnošolski prireditvi v Cirkulanah.
6.12.
Barbarno, 6.12.2015 je bilo za nas pomembno, saj je potekalo v znamenju 10-letnice našega društva. Obiskovalce je pričakala pestra sejemska ponudba. Grof Jurij Friderik Sauer in milostljiva gospa Marija Barbara sta k pozni sveti maši pripotovala v kočiji in ob spremstvu zveste garde KTD Soviče-Dravci in konjenikov KK Borl. Pred cerkvijo sta nagovorila potomce svojih nekdanjih podanikov in sprejela »gornino« od vinskega pridelka ter dajatve kmečkih žena. Za pestro in zabavno dogajanje so poskrbeli: člani društva Cesarsko-kraljevi Ptuj, gostje iz gradu Fala in Štatenberg ter posebna gosta iz Klenovnika, grof Ivan III. Draškovića, hrvaški ban in vojskovodja in član znane hrvaške plemiške rodbine z gospo Barbaro. Dogajanje smo zaključili v večnamenski dvorani, kjer smo predstavili brošuro S srcem za Borl, ki je posvečena 10-letnici delovanja našega društva. Ogledali smo si tudi oddajo Sledi: Grad Borl – speči grajski lepotec. V glasbenem programu sta nastopili Katarina in Mateja Golc.
1.12.
2015
V torek, 1.12.2015 so imeli v OŠ Cirkulane tehniški dan. Izdelovali so izdelke za šolsko stojnico na Barbarnem. Da bi vedeli, zakaj je Barbarno v Cirkulanah pomembno in od kje korenine, sva predstavnici Društva za oživitev gradu Borl učencem od 6. do 9. razreda pripravili predstavitev. Mira Petrovič je učencem predstavila tradicijo sejmov v Cirkulanah in širše. Sonja Golc pa jim je pojasnila, zakaj DgB pripravlja prireditev Barbarno. Učenci so tako spoznali, čemu so namenjeni izdelki, ki jih izdelujejo za stojnico in da se s tem vključujejo v pomembno tradicijo v Cirkulanah.
23.10.
Priprava in knjižna izdaja slovarja belanskega narečnega govora je eden od projektov Društva za oživitev gradu Borl, ki poteka že od leta 2013. V okviru strokovnega preverjanja naših zasnov in izvedbe slovarja smo izvedli delavnico o belánskem gúču, ki je bila v petek, 23. oktobra 2015 ob 17. uri v stari večnamenski dvorani v Cirkulanah. Na njej smo predstavili naše dosedanje delo in skupaj z vami kovali, pilili, kalili, brusili in gladili besede, ki so v našem delovnem naboru. Sodelovanje z vami-obiskovalci je bilo tvorno. Pridružil se nam je tudi dr. Bernard Rajh s Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru, priznani dialektolog, ki je spregovoril o pomenu ohranjanja narečnih govorov. Svoje poglede na narečje sta v zabavnem skeču z nami delila Hanzek in Micika.
15.10.
2015
V okviru programa dela DgB za leto 2015 smo si zadali tudi izvedbo delavnic za mlade. Tako smo v torek, 13.10.2015 in v četrtek, 15.10.2015 izvedli delavnice za učence 6., 7., 8. in 9. razredov Osnovne šole Cirkulane - Zavrč na obeh lokacijah. Mira Petrovič je učencem predstavila zgodovino in pomen gradu Borl preko spletnega portala Kamra. Sonja Golc pa je predstavila učencem društvo in naša prizadevanja za oživitev gradu Borl. Učenci so z zanimanjem poslušali predstavitve in si ogledovali upodobitve in fotografije gradu Borl in skupaj z Miro ugotavljali, kaj vse se je v dolgih stoletjih Borlske zgodovine spremenilo na gradu in neposredni okolici. Imeli so tudi kar nekaj vprašanj: kaj bo zdaj, kdo bo obnovil grad... Ugotavljamo, da je bil naš namen dosežen. Učencem smo predstavili pomen gradu Borl in v njih vzbudili neko zanimanje za naprej. S tovrstnimi dejavnostmi bomo še nadaljevali.
4.10.
Tokrat so nas pričakali grajski svatje. Poročiti se je moral preveč živahni baronov nečak. Prav za to priložnost je prišel na obisk salzburški nadškof JOSEF TERASSO. Kot se spodobi je med trgače prišel tudi baron Moškon s svojim spremstvom, pa tudi nadškof. Naš pridelek je bil obilen in doživel posebno čast - prejel je blagoslov samega nadškofa (se je Jože močno potrudil in milo poprosil nadškofa). Hrane in pijače je bilo pri Sevniških v izobilju, tudi sonca, muzikantov in dobre volje. Milena
6.8.
2015
V nedeljo, 16.8.2015 ob 10:50 na TV SLO 1, bo na sporedu tokratna oddaja SLEDI o Borlu. Na tem mestu pa utrinki s snemanja. Sledi: Borl - speči grajski lepotec, dokumentarna oddaja Tisoč let kljubuje na visoki skali nad Dravo. Grad Borl. Nekoč obrambna trdnjava, danes speči lepotec V drugi polovici prejšnjega stoletja haloški ponos, danes pa zaprt za javnost, ker je menda nevaren. V Društvu za oživitev gradu Borl si prizadevajo za njegovo revitalizacijo. Vsaj deloma ga želijo odpreti za javnost, saj bi to pomenilo ustavitev sicer nezadržnega propadanjatega grajskega lepotca. Oddaja na slikovit način oživlja čase največjega razcveta gradu Borl in pokaže stanje, v kakršnem je danes.
5.7.

30.6.
2015
Na gradu Borl je DRSC pričela z izvajanjem geoloških raziskav na območju skalne brežine, ki ogroža regionalno cesto in grajsko poslopje. Izvajalci so izvrtali tri poševne vrtine z dolžino približno 20m. V nadaljevanju je predvideno snemanje vrtin s kamero za določitev odprtosti in smeri vpada razpok, preiskave vzorcev kamnine v laboratoriju, geodetski posnetek, vzpostavitev monitoringa ter izdelava inženirsko geološkega poročila s predlogi sanacije. Delavci, ki izvajajo vrtanje so pojasnili, da je skala trda vendar ima večje in manjše razpoke. Raziskave izvaja podjetje Terras Zdenka Popović s.p.
20.6.
V soboto, 20.06.2015 je od 8. ure naprej potekala Čistilna akcija grad Borl 2015. Zbralo se nas je 40 prostovoljcev ljubiteljev gradu Borl, majhnih in velikih, mladih in starejših z namenom, da grad Borl rešimo bremena previsoke trave in zaraslosti. Vsem, ki ste prišli, se iskreno zahvaljujemo. Enako tudi vsem sponzorjem in donatorjem, ki ste omogočili izvedbo čistilne akcije.
15.6.
2015
V ponedeljek, 15.06.2015 je Vladna delovna skupina za pripravo celostnih ukrepov za razvoj Haloz, ki jo vodi državna sekretarka na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano mag. Tanja Strniša, izvedla terenski delovni obisk v Halozah. Obiska so se udeležili še drugi predstavniki Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, Ministrstva za finance, Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Ministrstva za kulturo in celotna ekipa delovne skupine za Haloze. Obisk je zajemal tudi seznanitev s situacijo na gradu Borl, kjer sta jim Mira Petrovič in Jernej Golc, člana DgB, predstavila naša prizadevanja v preteklih letih. V vladno skupino se vključuje tudi Ministrstvo za kulturo, ki ga je na obisku zastopala Barbara Mlakar. Istočasno je potekal tudi ogled s strani Ministrstva za kulturo.
6.5.
Predsednik dr. Miro Cerar si je s člani vodstva in poslanci 6.5.2015 popoldne v sklopu obiska v Cirkulanah ogledal tudi grad Borl. Dejal je, da bo potrebno vzpostaviti sodelovanje med nacionalno in občinsko oblastjo, saj bi bilo izjemnega pomena, da bi grad oživel.
24.4.
2015
Ministrica za kulturo mag. Julijana Bizjak Mlakar nas je v petek, 24.04.2015 sprejela na skupnem sestanku, na katerem smo predstavili prizadevanja DgB v sodelovanju s Konzorcijem za grad Borl v smeri odprtja varnih predelov gradu za javnost. Naše mnenje je, da zaprt grad bistveno hitreje propada, kot če bi bil vsaj delno aktiven. Ministrica je povedala, da je potrebno poiskati pravne možnosti glede prenosa odgovornosti iz lastnika na organizatorje dogodkov na gradu. Prizadevajo pa si, da bi v prihodnjih proračunih Republike Slovenije zagotovili finančna sredstva za nujne posege v varovanje kulturne dediščine. Grad Borl je pomemben razvojni potencial za celotno območje Haloz, saj bo njegova oživitev vplivala na razvoj različnih gospodarskih dejavnosti v regiji od kmetijstva, turizma, drobne obrti ipd. Ministrici smo predlagali, da se revitalizacija gradu Borl vključi v predloge ukrepov Vlade RS za razvoj Haloz.
22.4.
Poslanca DZ dr. Dragan Matić (predsednik odbora za kulturo v DZ) in mag. Branislav Rajić sta včeraj, 22.4.2015 v spremstvu predstavnikov Zavoda za varstvo kulturne dediščine in DgB obiskala Borl. Vsi skupaj so si ogledali stanje in razpravljali o možnih rešitvah.
17.4.
2015
V petek, 17.4.2015 sta bila v oddaji Dobro jutro na TV SLO 1 gosta naša člana Mira Petrovič in Jernej Golc. Predstavila sta delo DgB in naša prizadevanja za ponovno odprtje Borla. V arhivu RTV SLO: http://4d.rtvslo.si/arhiv/dobro-jutro/174330969 si med 44:45 in 52:03 lahko ogledate posnetek pogovora.
11.4.
Letošnja strokovna ekskurzija je bila z Borlom povezana veliko bolj kot je videti na prvi pogled. In po prebiranju dokumentov v lokalnih arhivih, nekaterih v Avstriji, je čas za tesnejše sodelovanje tudi z Varaždinskimi. Sicer pa smo ekskurzijo začeli v arboretumu Opeka, se sprehodili po parku in si ogledali ostanek nekdaj čudovitega dvorca Opeka. V Varaždinu smo si ogledali zbirke Gradskega muzeja, poslušali predstavitev družine Bombelles…, se sprehodili po mestu in uživali v soncu. Po kosilu smo se odpravili v Krapino, kjer smo si ogledali Muzej Evolucije.
2015
Neverjetno spoznanje, do katerega smo prišli konec lanskega leta, da so v Varaždinu orgle z Borla, ki jih je dal narediti grof Jurij Friderik Sauer, je vodilo do edinega možnega nadaljevanja: »Orgle moramo videti!« In smo jih. 347 let stare orgle smo videli, so v odličnem stanju (po zaslugi Gradskega muzeja Varaždin, kjer so jih 2x restavrirali, elektrificirali…) in tudi zvenijo lepo. V okviru zadnje restavracije v 2007 so na notranji strani zgornje plošče meha našli dokument (autograf) našli zapis avtorja datiran z 21.3.1668, na podlagi katerega so orglam lahko določili izvor.
27.2.
V petek, 27.2.2015 smo izvedli Občni zbor Društva za oživitev grad Borl. Zbralo se nas je precej ljubiteljev Borla. Čudovit uvod nam je pričaral Miha Pogačnik s svojo violino. Prisluhnili smo poročilu predsednika Petra Belšaka in poročila vodij posameznih projektov. Na vrsto je prišlo tudi finančno poročilo in poročilo nadzornega odbora. V razpravi po poročilih smo se pogovorili o delu DgB v letu 2014. Po predstavitvi plana za 2015 s strani predsednika, smo predebatirali načrte in plan potrdili. Obeti za leto 2015 so dobri. Poleg sofinanciranja dela društva s strani Občne Cirkulane, bo del aktivnosti sofinanciralo tudi Ministrstvo za kulturo v okviru projekta, ki smo ga kot dvoletnega prijavili na JP KAM 2015-16. Nekatere aktivnosti bomo izvajali tudi v okviru čezmejnega projekta DE-PARK, katerega nosilec je PRJ HALO, sofinancira pa ga ESRR.
11.1.

Društvo za oživitev gradu Borl

Cirkulane 40/a, 2282 Cirkulane
Tel.: 02 795 32 00
elektronski naslov: grad.borl@gmail.com
Copyright © Društvo za oživitev gradu Borl | Powered by Blogger Design by ronangelo | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com